sâmbătă, 10 noiembrie 2007

Caut un partid pe masura compententelor mele

Caut un partid pe masura competentelor mele

Am spus undeva candva ca vreau sa fondez un partid…
Un partid al parintilor copiilor talentati… Acesti cetateni sunt oameni de calitate…

Au dat navala o multine de indivizi, rozatori si difuzori de barfe, care mai bucuros, care mai intristat, fiecare cu sfatul dansului…

Stau si surad – pe mine ma intereseaza cutarica sau cutatica in care partid a intrat, din care partid a iesit, unde s-a bagat din nou, si de unde nu mai poate scoate capul… sau putulea?..

Nu ma intereseaza, dragii mei… Conturati-va destinul fiecare cum doriti, dar nu in detrementul societatii…

Eu, cea care posibil ca detin compentente si informatie cat nu detine nici CIA, nici SIE, nici SRI, nici SIS, nici CNN, nici toti “baietii destepti” din spatiul european – de ce sa nu folosesc aceasta bogatie in folosul lumii? Fie si lumea unui partid… Unii glumesc, altii chiar fac…

Am fost si eu, in calitate de autor al proiectului “Agentia Tinerilor Jurnalisti AMP-International” (si presidentul din 1991 a acestei prime agentii din Europa de Est cu adevarat libere si independete), la Conferinta de presa la care s-a lansat intentia de creare a unui partid… Seara, careva post TV mi-a aratat pe o zecime de secunda si chipul meu…

Eu nu am vazut, caci in acea seara am lucrat la OMCT pana la miez de noapte…

A doua zi dis-de-dimineata a inceput circul… Primul a alergat la sediul OMCT un “frontist” (om stimat de mine pana la acea ora), care, negasindu-ma pe mine, se napusti asupra atasatului cultural (care in atmosfera de acasa e fiul meu) si ii arunca brutal, cum numai o oaie politica baligata poate face:

- Cat a platit mama-ta sa intre in partid?! – a intrebat insul foarte brutal.

Fiul a ramas indiferent, fiind un tanar timid… Dar atasatul cultural(volunar si lider de ONG-uri deja de 17 ani) …l-a privit pe ins, dandu-i de inteles, ca este la sediul ONG-lor din Reteaua OMCT, unde nici o juvina nu-si poate permite asemenea discutii...

- A…e clar...ei i s-a platit… Cate milioane euro?

Si fiul si atasatul cultural l-a rugat sa paraseasca sediul, desi individual are in jur de 70 de ani…

Pacat ca nu i-a dat “in scris” si cu stampila (un picior in fund) suma pe care eu am cheltuit-o pe parcursul a 17 ani pentru a crea prestigiul neamului prin fel de fel programe pe care Europa le prelua foarte repede si le dadea drept proprile proiecte…

Peste vre-o doua zile pe drum spre Uniunea Scriitorilor ma intampina un alt ins…

-Draga Renata esti in partidul lui…
-Sunt, ma grabesc.
-Pai, ce nu ai gasit alt partid?
-Nu am gasit, caci nu am cautat.

Eram intr-o valtoare nemaipomenita, preocupata de Conferinta Transfrontaliera a Tinerilor si Serata de Creatie la care cineva foarte drag vroiam sa nu uite sa vina…
Si ele, aceste omizi lancede, ce au de facut?
Revin la oficiu cu dispozitie si "mai buna"…
Domnilor, nu intamplator lumea imi poarta grija, meditam eu grabita ba spre Sud, ba spre Nord...

La intrarea/iesirea din edificiul de vis-à-vis de Guvern, pentru care foarte multi escroci s-au luptat cu mine timp de 15 ani, un barbat nalt, aproape ca Marian Lupu, imi surade dulce:
“Ce, draga mea, esti in acest partid nou?”
Ei, gandacii de Colorado, care au alergat de la partid la partid, din extrema de stanga pana in extrema de dreapta, ei sa ma i-a peste picior?

- Da, ma bag in partid.
DE ce va sperie acest lucru.
Sa va raspund eu?
Stiu ca oamenii de treaba se vor bucura de prezenta mea alaturi de ei...
Gata, nu ma mai intrebati de 100 de ori.

Chiar azi scriu cerere la un partid…
Mai intai imi consult intuitia, sa aflu care e partidul care merita munca mea asidua…
Pentru alti curiosi din multe alte partide o mica informatie:
In 2009 ma veti vedea in Parlamentul R.Moldova.
Pe curand, dragii mei…
Va rog, nu va sufocati.

Luptatorul pentru democratie
care inca nu a coborat de pe baricade…
Inca nu e timpul…

Niciun comentariu: